19 stycznia 2015

Pałac Schönbrunn

Pocztówka z Wiednia przedstawiająca Pałac Schönbrunn. Moja pierwsza z Austrii.
Wiedeń, stolica i największe miasto Austrii, prawa miejskie uzyskał w XIII wieku stając się jednym z największych i najważniejszych miast Świętego Cesarstwa Rzymskiego (Starej Rzeszy), a po jego upadku – stolicą Cesarstwa Austrii, a następnie Austro-Węgier. W roku 1918 został stolicą Republiki Austrii.




Pałac Schönbrunn, dawna letnia rezydencja rodziny cesarskiej, to jeden z najpiękniejszych budynków w stylu barokowym w Europie. Został zbudowany w XVII-XVIII wieku.
W roku 1830 urodził się tu cesarz Franciszek Józef, który poślubił słynną Sisi /obydwoje na pocztówce/ i którego panowanie przypada na lata 1848-1916. Monarcha spędził ostatnie lata swojego życia wyłącznie w pałacu, który już 2 lata po zgonie cesarza przeszedł w ręce administracji młodej republiki. 

Od tego czasu pałac jest ze względu na swoje historyczne znaczenie, swoje niepowtarzalne położenie i wspaniałe wyposażenie jednym z głównych zabytków Wiednia i dziedzictwem kultury UNESCO.
Pałac ma 1441 komnat, z czego tylko niewielka część jest udostępniona zwiedzającym.


A w TV jest właśnie powtarzany serial o cesarzowej Sisi. Warto obejrzeć.

10 komentarzy:

  1. Przepiękne wnętrza, chciałabym tam pomieszkać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłem w Wiedniu, ale tego pałacu w środku nie widziałem. Pamiętam ten serial o cesarzowej Sisi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie pałace. Ja mam jedną kartkę z Austrii z jakimś zwierzem ;) W Wiedniu nie byłam, miałam okazję pojechać z koleżanką 1,5 roku temu, ale później to nie wypaliło. Kiedyś może w końcu się uda zobaczyć ten pałac na własne oczy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wnętrze faktycznie zachwyca :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja mama uwielbia film "Sisi", tę starszą wersję, ja widziałam tylko fragmenty, za to jak byłam młodsza, to oglądałam bajkę o tym samym tytule ;)
    Pałac piękny, ten przepych... Chociaż nie mogłabym w takim mieszkać, hehe.
    Życzę Ci więcej kartek z Austrii, ja mam stamtąd trochę ośnieżonych górskich szczytów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mam nadzieję, że w tym roku powiększę swoją kolekcję.

      Usuń
  6. Na którym kanale jest Sisi ? I LOVE SISI <3
    Byłam w pałacu właśnie w sobotę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W niedzielę w TV1 ok. 21.30.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niesamowity przepych w tym pałacu, wszystko się świeci i zachwyca! Cała kartka ma dzięki temu taki specydiczny klimat. Gratuluję kartki z Austrii :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładna kartka oddająca choć trochę ducha pałacu :)

    OdpowiedzUsuń