21 marca 2015

Moherowe klify

To określenie może się różnie kojarzyć, ale to nazwa jednego z piękniejszych miejsc w Irlandii.
Linia brzegowa Irlandii jest bardzo dobrze rozwinięta. Głęboko w głąb lądu wcinają się liczne zatoki, a na długich odcinkach występują wybrzeża typu riasowego o skalistych, stromych ścianach.



Klify Moher - znane również jako Klify Moheru i Moherowe Klify – to odcinek klifowego wybrzeża Oceanu Atlantyckiego w zachodniej części Irlandii. Klif, zbudowany z wapieni i piaskowców, ma około 8 km długości; w najwyższym miejscu osiąga wysokość 214 m. Na ich szczycie wznosi się XIX-wieczna kamienna wieża – O'Brien's Tower, zbudowana jako atrakcja turystyczna i punkt obserwacyjny.
Moherowe Klify uważane są za jedno z najpiękniejszych miejsc w całej Irlandii. Każdego roku odwiedzane są one przez ponad milion turystów. W związku z wiejącymi silnymi wiatrami dla zwiedzających wytyczone zostały tu specjalne bezpieczne szlaki, ponieważ zdarzały się już tu przypadki zdmuchnięcia nierozważnych turystów do oceanu.

9 komentarzy:

  1. "Moherowe Klify" brzmi dość śmiesznie jak dla mnie, ale wygląd zdecydowanie rekompensuje dziwną nazwę. Wolałabym uniknąć zdmuchnięcia przez wiatr, więc pewnie poruszałabym się wyłącznie wyznaczonymi szlakami. Obejrzałam więcej fotografii w Internecie i jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To miejsce zdecydowanie warto zobaczyć!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa nazwa. Moher kojarzy mi się całkiem z czym innym :p Piękne są te klify :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne miejsce!

    OdpowiedzUsuń
  5. W j. polskim Moher ma całkiem inne znaczenie i to o znaczeniu negatywnym.
    Krajobraz ładny, coś dla tych co chcą uciec od współczesnej cywilizacji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Polski "moher" to spolszczony angielski "mohair".
    Moher to angielska wersja irlandzkiego Mhothair. A to już całkiem co innego.

    Klify Moheru w oryginale:
    http://www.forvo.com/search/Mhothair/

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja mama często mi mówi, że obawia się, iż wiatr mnie zdmuchnie, ech.
    Piękny widok, Irlandia to kraj, który bardzo chciałabym odwiedzić, właśnie ze względu na krajobrazy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Irlandia jest na mojej liście podróżniczej :) Mam nadzieję, że kiedyś ją odwiedzę :)

    OdpowiedzUsuń