5 listopada 2014

Zamek Březnice

Pocztówka z niedaleka, bo z Czech.
(394 km /6 dni)


Zamek Březnice znajduje się w mieście o tej samej nazwie, w południowo-zachodniej części Czech. Jego pochodzenie jest związane z jednym z najstarszych czeskich rodów, wywodzących się od legendarnego czeskiego bohatera, Bivoja.
Zamek powstał dzięki przebudowie twierdzy gotyckiej, pochodzącej z XIII wieku. Swój 'zamkowy' wygląd uzyskał w XVI wieku dzięki kolejnej przebudowie. W XVII wieku dobudowano kaplicę i doprowadzono do porządku rozległy park zamkowy. Resztki pierwotnej twierdzy zostały do dziś zachowane w ścianach zamkowych, zamek posiada także obwarowanie gotyckie. Ostatni prywatni właściciele zamku musieli go opuścić w 1945 roku.
Dzisiaj to narodowy zabytek kultury udostępniony publiczności, ale także wykorzystywany do celów komercyjnych.


3 komentarze:

  1. Piękna kartka. Muszę kiedyś zobaczyć go osobiście. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, to chyba widziałam okazalsze zamki w swojej małej karierze podróżniczej. :D Gdy przeczytałam, że jest on wykorzystywany do celów komercyjnych, zaczęłam się zastanawiać, co tam może się odbywać - koncerty? a może śluby :D?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa architektura:)
    Ja w Czechach byłem jedynie w Brnie.

    OdpowiedzUsuń