11 listopada 2014

Garden by the Bay (2)

Jak wcześniej pisałam, te singapurskie ogrody botaniczne mają charakter futurystyczny.
Gardens by the Bay są połączeniem sztuki architektonicznej i ogrodowej. Nad całym parkiem dominują niezwykłe struktury  przypominające drzewa (Supertrees), porośnięte różnorodnymi roślinami z całego świata.  To główna atrakcja tych ogrodów. Superdrzewa są równocześnie pionowymi ogrodami, dostarczają deszczówkę do całego parku, a wyposażone w zaawansowaną technologię pobierają i przetwarzają energię słoneczną, która wykorzystywana jest na potrzeby parku - w tym do fantastycznych iluminacji. W Ogrodach powstały też inne obiekty zawierające roślinność z różnych stref i warunków klimatycznych (m.in. ogród z przyrodą śródziemnomorską, lasy tropikalne i deszczowe). Dopełnieniem atrakcji jest spektakl światła i dźwięków.





7 komentarzy:

  1. Ależ to musi pięknie na żywo wyglądać. Wszystkie trzy pocztówki są superowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie to wszystko nietypowe, ale jakie piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też byłam oszołomiona kiedy je zobaczyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś wspaniałego! Krajobraz jak z bajki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bajeczne miejsce!

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam o tym miejscu i kiedyś oglądałam fotografie i myślałam sobie, że fajnie byłoby tam jechać :)
    Pocztówki genialne :)

    OdpowiedzUsuń