30 listopada 2014

Takie tam

Pocztówki z oficjalnej wymiany, nie do końca zgodne z moimi preferencjami, ale muszę wybaczyć bo są dość ładne i....z życzeniami z okazji moich zbliżających się urodzin.  Z pewnym wyprzedzeniem, ale są :)

Pierwsza pocztówka z Holandii.
(1100 km / 8 dni)


I druga pocztówka z Niemiec.
( 827 km / 8 dni)


Z pomocą wujka Google spróbowałam przetłumaczyć ten napis /chociaż kompletnie nie znam niemieckiego/ i wyszło coś takiego.  Mam nadzieję, że chociaż oddaje sens umieszczonego na pocztówce napisu, cytatu autorstwa Jochena Mariss, współczesnego niemieckiego pisarza.

Najpiękniejsze  prezenty to małe uczucia,
kolorowe i zaskakujące jak tęcza na niebie:
Ciepłe słowa, bliskie chwile, dobre chęci
Uśmiech, przyjazne spojrzenie, umiejętność słuchania
Dobra myśl, pomocna dłoń, życzenia na drogę

I sobie, i Wam życzę takich prezentów.
A może ktoś lepiej to przetłumaczy ?

5 komentarzy:

  1. Ładna jest ta pocztówka z Holandii. To miłe, że ktoś pamięta o urodzinach. :)

    Zapraszam Cię na nową odsłonę mojego bloga pod adresem snail-mailing ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym to trochę inaczej przetłumaczył:
    - zamiast "małe uczucia" małe oznaki sympatii,
    - "życzenia na drogę" zmieniłbym na miłe pozdrowienia.
    No i tytuł 'Z okazji urodzin wiele szczęścia':)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Nie na darmo jesteś Filologiem :)

      Usuń
    2. Akurat niemiecki nie jest językiem, który znam najlepiej :)

      Usuń
  3. Kartka z Holandii równiez do nie konca w moim typie, ale jest ładna i na pewno na plus bloby dla mnie otrzymanie zyczen :)

    OdpowiedzUsuń