10 października 2014

Mińsk

Kolejna pocztówka z Mińska, stolicy Białorusi. Tym razem z polskim akcentem.
Dystans 672 km / 6 dni.


To pomnik Adama Mickiewicza znajdujący się na skwerze jego imienia.
Myślę, że autora 'Pana Tadeusza" czy 'Dziadów' szerzej przestawiać nie trzeba. Powiem tylko, że urodził się w zachodniej części dzisiejszej Białorusi. Jedne źródła podają, że to była wieś Zaosie  inne, że niedaleki Nowogródek.
Pod pomnikiem, w rocznicę jego urodzin tj. 24 grudnia, zbierają się mieszkańcy kolędując po polsku, białorusku i rosyjsku.

5 komentarzy:

  1. W Mińsku są ślady po Mickiewiczu, na Litwie ich pełno, w Polsce są pomniki, ulice... Wieszcz kilku narodów ;) Ale "Dziadów" nie mogłam przetrawić, mimo że zabierałam się do nich kilka razy. Teraz zaczęliśmy omawiać "Pana Tadeusza"...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje mi się, że gdzieś widziałam już taką pocztówkę...

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny monument. Myślę, że w bardziej kolorowej, jesiennej scenerii wyglada jeszcze lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. We Lwowie też jest pomnik Mickiewicza. Mam właśnie pocztówkę z tego miejsca. Ale ten pomnik w Mińsku wygląda ciekawiej, bardziej przystępny dla zwiedzających:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem posiadaczką identycznej pocztówki :)

    OdpowiedzUsuń