7 sierpnia 2014

Holenderskie pejzaże

Kolejna pocztówka z Holandii. 
Odległość 1098 km przebyła w ciągu 4 dni.



Kartka składana, przysłana w kopercie.
Przedstawia typowo holenderskie symbole, wiatraki i pola tulipanów, z których Holandia słynie.
Tulipany są ulubionym kwiatem w tym kraju i rzeczywiście są tu najpiękniejsze na świecie. W XVII wieku miłość do tulipanów przybrała w Holandii rozmiary szaleństwa, gdy zaczęła się trwająca przez kilka lat spekulacja cebulkami rzadkich odmian tulipanów i ceny niektórych cebulek przewyższały cenę dobrego domu. Dziś nieporównanie tańsze, nadal zachwycają pięknem.
Autorem obrazów na pocztówce jest holenderski malarz Dirk Grass, specjalizujący sie w pejzażach w okolic Zaans.
W Zaans znajduje się skansen wiatraków i jak widać piękne tulipanowe pola.
Na jednym z obrazów malarz przedstawił swoją rodzinę; syna, synową i wnuka.

3 komentarze:

  1. Anonimowy7/8/14 15:18

    Typowa holenderska pocztówka :-) Ja ostatnio widziałam czarne tulipany, kupiłam cały bukiet <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię tulipany. Szkoda, że to taki sezonowy kwiat.

      Usuń
  2. Tulipany to moje ulubione kwiaty!

    OdpowiedzUsuń