9 grudnia 2015

Montenegro

Jedyna, jak dotychczas, pocztówka z Czarnogóry. Czarnogóra to niewielkie państwo nad Adriatykiem jedno z tych, które  powstały po rozpadzie Jugosławii. W latach 2003-2006 było częścią Serbii i Czarnogóry.


Kotor jest miastem portowym, położonym nad zatoką Kotorską na wybrzeżu Adriatyku. Z pozostałych trzech stron miasto jest otoczone górami. To ukształtowanie terenu sprawia, że miejsce to jest porównywane z fiordami norweskimi.
Kotor jest jednym z najlepiej zachowanych średniowiecznych miast w południowo-wschodniej Europie i jest pełen zabytkowych budowli.
Miasto jest wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

8 komentarzy:

  1. Gratuluje zdobycia pocztówki z tego kraju :) Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znakomita pocztówka!
    Przypomina, że znowu niedługo będzie lato :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj niedługo, niedługo. Tylko ta zima jeszcze :)

      Usuń
  3. Jeszcze nie mam Czarnogóry u siebie :( Kartka bardzo ładna! :) Gratuluję! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również jeszcze Czarnogóry nie mam w swojej kolekcji :( Chętnie bym przygarnęła. Pocztówka śliczna, ładnie wygląda miasto z lotu ptaka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba nie mam Czarnogóry w swoich zbiorach, ale ta pocztówka jest bardzo ładna i wakacyjna. Gratuluję :)!

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie również nie ma kartki z Czarnogóry. Gratuluję takiej zdobyczy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jedyna, ale jaka piękna! Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń