1 listopada 2015

Tam, gdzie mieszkają Marszalezi

Pocztówka nie jest piękna ani specjalnie oryginalna ale warto ją pokazać bo przywędrowała z daleka, aż z Wysp Marshalla.




Republika Wysp Marshalla to państwo wyspiarskie obejmujące 1225 wysepek rozrzuconych na zachodnim Pacyfiku /w Mikronezji/. Swoją nazwę wzięły od nazwiska angielskiego kapitana Johna Marshalla, który przybył tu w XVIII wieku.
Liczy zaledwie 70 tysięcy mieszkańców, głównie to rdzenna ludność tych wysp, Marszalezi /Marszalczycy/. Językiem urzędowym jest angielski, ale w powszechnym użyciu jest język marszalski.

9 komentarzy:

  1. Bardzo fajna pocztówka ! Piękny zachód słonca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się ten zachód słońca i pocztówka oczywiście :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może nie jest zadziwiająca, ale ten zachód słońca i palmy... od razu robi się cieplej w ten ponury, jesienny poranek.

    OdpowiedzUsuń
  4. A mnie się pocztówka podoba! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie pocztówka jest super, bo są palmy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a według mnie kartka jest przepiękna i oryginalna, tym bardziej właśnie, że jest z tak niespotykanego miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja także otrzymałem pocztówkę z tych wysp. ale z innym widokiem. Palmy na tle zachodzącego słońca - romantyczny widok:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładna kartka - przypomina mi ona o jakimś filmie, ale nie mogę sobie przypomnieć tytułu :(
    Gratuluję kartki z tak ciekawego miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A mnie bardzo przypadła do gustu ta pocztówka :) Tym bardziej mi się podoba, bo jeszcze nie mam stamtąd żadnej widokówki. Lubię zachody słońca i palmy, więc jak dla mnie wszystko gra :)

    OdpowiedzUsuń