28 czerwca 2015

Bajkowy Zamek

Bajkowy Zamek wzniesiony przez Bajkowego Króla.
To zamek Neuschwanstein zrealizowany wg projektu króla Bawarii Ludwika II.




Ludwik II objął tron bawarski w roku 1864 w wieku zaledwie 18 lat. Cenił sztuki piękne, kochał muzykę. Przystojny, wysoki, swoim trybem życia budził szacunek, stanowiąc żywe wcielenie księcia z bajki. Jednak do kierowania królestwem nie miał ani zdolności ani przygotowania. Chętnie uciekał w świat marzeń i artystycznych iluzji, czego ucieleśnieniem były budowane przez niego zamki. Żaden z nich z zasady nie miał spełniać funkcji praktycznych. Kiedy jego projekty zaczęły rujnować państwową kiesę, na wniosek rządu orzeczono niepoczytalność króla. Zginął w tajemniczych okolicznościach, których nigdy do końca nie wyjaśniono.
Zamek Neuschwanstein zbudowano w niesamowitej scenerii, wysoko nad wąwozem Pollat w południowej Bawarii, po przeciwległej stronie doliny. Rozpościera się stąd piękny widok m.in.na Alpy. Postawiono go wyłącznie po to, by służył jako scena teatralna i operowa. Dzisiaj jest jedną z większych atrakcji turystycznych Niemiec, co roku odwiedza go prawie 1,5 mln turystów.

Pocztówka od Krysi B. Dziękuję :)


17 komentarzy:

  1. Zamek faktycznie jak z bajki. Cudeńko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamek wygląda bajecznie! Nie mam jeszcze żadnej kartki z jego udziałem, ani nie widziałam go na żywo. Niestety jest trochę daleko i jakoś nigdy mi nie po drodze w tą część Europy.
    P.S. Obstawiam, że ta kartka bardzo spodoba się Sarze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kinga wydaje mi się że Sara dostała też pocztówkę od P.Krystyny i kto wie czy nie taką samą lub podobną ;-)

      Usuń
    2. Tak, Sara i kilka innych osób było chętnych na tą pocztówkę :)
      Wzory są podobne i bardzo zbliżone do siebie. choć nie powiem bo wybór był spory i każda kartka czymś tam się różniła :)

      Usuń
    3. Myślę, że wszystkie spodobały się odbiorcom, tak jak mnie, Dziękuję Krysiu :)

      Usuń
  3. Ten zamek jest cudowny ;-) w październiku miałam zamiar wybrać się do niego,ale trochę w życiu mi się pokomplikowało,ale mam nadzieje że jak nie teraz to innym razem uda mi się go zobaczyć ;-)
    Również dostałam pocztówkę od P.Krystyny ;-) prawie że podobną ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. No cóż... Zamek cudnie wygląda na pocztówkach.
    Samo zwiedzanie trwa dokładnie 35 minut z niemiecką precyzją co do minuty i dla turystów udostępnione jest zaledwie sześć pomieszczeń (jak na 35 kilometrów samych korytarzy w zamku to tyle co nic)
    Mimo wszystko warto tam być, by przekonać się, że bajka to bajka....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamek do dziś jest w stanie niedokończonym. Z planowanych ponad 200 pokoi wykończonych do użytwkowania jest tylko 14, a pozostałe to to prostu gołe ściany.
      Nie wiem skąd masz informację, że korytarzy jest aż 35 kilometrów.
      Rozmiar tego zamku sugeruje że realne jest 3,5 kilometra.

      Usuń
    2. To jest niestety urok zwiedzania. Szybko, szybko, oby jak najwięcej turystów zdołało coś zobaczyć i oczywiście zapłacic.

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zakochałam się w tej pocztówce, jest przepiękna! Sceneria zapiera dech w piersiach... Chciałabym dostać gdzieś w sklepie takie puzzle, a następnie złożoną układankę umieścić na ścianie. Ach te marzenia :)!

    OdpowiedzUsuń
  7. W tym zamku można się zakochać! Ja również dostałam pocztówki od Krysi, to dobra duszyczka. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Smutna historia króla, ale zamek piękny :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękny ten zamek! Zawsze kojarzył i kojarzyć mi się będzie z bajkami Walta Disney'a, z licznymi strzelistymi wieżyczkami, rozświetlonego barwnymi fajerwerkami ;-) Chciałabym go zobaczyć na żywo :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaję mi się, że widziałam ten zamek w jakimś filmie :)
    Jest przepiękny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Podzielam Wasze achy i ochy, mnie ten zamek też się podoba. Ale nie zmienia to faktu, że zamek jest potworkiem architektonicznym. Typowy misz masz, bezguście, pomieszane style i epoki. Król Ludwik II był bogaty wiec mógł spełniać swoje fanaberie.
    Jak mawiali "starożytni Polacy" - "De gustibus non est disputandum".
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie masz rację. Nie zmienia to jednak faktu, że zamek jest 'bajkowy' i to w nim urzeka.

      Usuń