25 marca 2014

Postcrossing

Świat można poznawać na różne sposoby. Oczywiście najprzyjemniej jest wtedy, kiedy możemy wyjechać, zobaczyć nowe miejsca, poznać nowych ludzi., odetchnąć innym powietrzem.
Ale świat można też poznać dzięki ...pocztówkom. Na pewno wielu z Was je zbiera, ja też kolekcjonowałam je w latach szkolnych.
A i teraz przywożę z podróży, bo nie zawsze wszystko da się sfotografować, stanowią uzupełnienie albumów ze zdjęciami.
Dzisiaj, w dobie internetu, wymiana kartek z osobami z odległych miejsc jest o wiele prostsza. Istnieją portale, gdzie można się zarejestrować, dostać adres podobnego pasjonata pocztówek i zacząć rozsyłać.
Takim serwisem  społecznościowym jest Postcrossing, który umożliwia jego zarejestrowanym członkom wysyłanie i otrzymywanie pocztówek z całego świata.  Projekt zakłada, że za każdą wysłaną i zarejestrowaną kartkę użytkownik otrzymuje kartkę od kogoś innego.
Serwis jest w j. angielskim. Ale w wielu miejscach można znaleźć opis 'krok po kroku' . Od czego jest wujek Google :)
Kim są zbieracze pocztówek? To ludzie w różnym wieku, chociaż wydaje mi się, że więcej jest młodzieży.
A tak przy okazji - hobby polegające na zbieraniu pocztówek nosi nazwę  deltiologii (filokartystyka) – ja nie wiedziałam.
Rozesłałam kilka pocztówek. Będę czekać na informację czy dotarły do adresatów, no i na moją pierwszą  kartkę w ramach tego systemu :)
A może i ktoś z Was zaraził się tą pasją ?

1 komentarz:

  1. Witaj, serdecznie witam w pocztówkowym uzależnieniu. Zapraszam na mojego bloga http://viev-card.blogspot.com/
    W razie czego chętnie podzielę się radą :)

    OdpowiedzUsuń